PALVELUN TUOTANTOSUUNNITELMA

HUHTIKUU–TOUKOKUU

Palveluiden tuotantosuunnitelma tarkentuu käyttäjätestien myötä, mutta alustavan suunnitelman luonnostelu aikaisessa vaiheessa antaa yleiskäsityksen esimerkiksi resurssi ja osaamistarpeista, poistaen riskiä päällekäisyydestä muiden tuotantotiimien kanssa.

DEADLINE

21.4.2016

1.

TIETOJÄRJESTELMÄT & KANAVAT

HUOM: VAIHEEN DL 24.3

Tiedekulman palvelut ovat monikanavaisia, eli Tiedekulman asiakas käyttää palveluita sekä fyysisesti että virtuaalisesti. Monikanavaisuuden mahdollistamiseksi Tiedekulmaan on suunniteltu seuraavia tietojärjestelmiä:

  • Digitaalinen multimediaseinä
  • Tapahtumakalenteri & Tilanvarausjärjestelmä
  • Presemo / Flinga
  • Webcasting
  • Online Aspa
  • Tiedekulma.fi
  • Tiedepulssi sovellus

Määrittele palveluiden tietojärjestelmätarpeet ja kanavat seuraavia kysymyksiä hyödyntäen:

  • Miten palvelut tarjotaan Tiedekulman eri kanavissa? Mitä tapahtuu fyysisessä tilassa, mitkä ovat mobiilipalveluita? Miten asiakaskokemus pysyy yhtenäisenä eri kanavissa?
  • Mitä tietojärjestelmiä palvelun tuottaminen edellyttää?
  • Miten Tiedekulmaan suunniteltuja järjestelmiä voi hyödyntää palvelun tarjoamisessa?

2.

RESURSSIT

Mitä resursseja ja toimenkuvia palveluiden tuottaminen edellyttää? Tee palvelukohtainen resurssisuunnitelma hyödyntämällä seuraavia kysymyksiä:

  • Kuinka paljon palvelun tuottaminen edellyttää resursseja
    (henkilökunta, tilat, budjetti + muut resurssit)?
  • Mitä toimenkuvia palvelun tuottaminen edellyttää?
  • Minkälaista osaamista henkilökunnalta edellytetään? – määrittele toimenkuvat ja kirjoita työnkuvaukset
  • Mitä kaluste- / laiteinvestointeja palvelun tuottaminen edellyttää?
  • Mitä koulutustarpeita resursointi edellyttää?
  • Mitä tilatarpeita palvelulla on?

Vedä yhteen Cornerin kokonaisresurssitarpeet.

3.

KUMPPANIT

Mitä sidosryhmiä palvelun tuottamiseen tulee saada mukaan? Tuleeko jokin osa palvelusta ostaa yhteistyökumppanin kautta? Suunnittele palvelun sidosryhmäyhteistyö seuraavia kysymyksiä hyödyntäen:

  • Miten muut HY:n palveluntarjoajat voisivat olla mukana palveluntuotannossa?
  • Miten yhteistyökumppaneita ja sidosryhmiä voidaan hyödyntää palveluiden tuotannossa?
  • Mitkä yhteistyökumppanit olisivat erityisen soveltuvia toiminaan ulkoisina palveluntarjoajina?
  • Mikä on HY:n opiskelijoiden mahdollinen rooli palveluiden tuotannossa?
  • Mitkä sidosryhmät ovat palvelun tärkeimmät puolestapuhujat?

KEHITYSVAIHEEN TUOTOKSET

 

DEADLINE:

21.4.2016

ESITTELY:

12.5.2016

Tuotantosuunnitelma, joka sisältää:

  • Palvelukohtaiset tietojärjestelmätarpeet
  • Palvelukohtaiset resurssitarpeet
  • Suunnitelma sidosryhmien ja yhteistyökumppaneiden roolista